tomo journal

カテゴリ:ハワイ旅行( 9 )




旅の最後はマッサージで締める!


今回のハワイ旅行、最終日は旅の疲れを癒しにロミロミマッサージを受けに行ってきました。
今回、私たちがお願いしたのはAroma At Homeさん。 もちろん、探してくれたのはともさんです。

この日は、午前中は天国の海ツアーに参加していて、帰ってくる時間がちょっと遅めだったのでいつ来るか分からないトロリーは避けて歩いて行くことにしました。
場所はハードロック・カフェの近くのセンチュリーセンターの10Fです。 地図を見ると3日目に行ったマッカリー・
ショッピングセンター(この時も歩いて行って問題なし!)に近そうだったので、大丈夫だろうと思って歩き出したら、
本当にすぐに着きました。

Aroma At Homeさんは日本人の方の経営で、スタッフの方もみんな日本人。 なんとなく安心です。
場所はマンションの1室のようなところで、あまり広くはないけれど落ち着いた感じです。 
最初に、何種類かあるアロマオイルの中から自分の好きな物を選ばせてくれます。 私は名前は忘れちゃったけど
甘い匂いの物を選びました。 たしか、ストレス解消なんかの効果があるものだったと思います。

まずはフット・バスでリラックス。 そして、服を脱いでパンツ一丁でマッサージ開始。 気持ちいい~!
今回、私たちが選んだのはロミロミ・スペシャル90分コース。 背中から始まって、腕、肩、頭とマッサージして
もらえます。 私は肩や背中をマッサージされるのがちょっと苦手なのですが、その事を伝えるとうまく力を調整して
くれて、すごく快適でした。 ただ・・・気持ちよくて途中から寝てしまったので、それ以上の感想は・・・・。

最後にハーブティーをいただいて終了。 この時にいただいたハーブ・ティーがオレンジフレーバーの物だったんだけど、すごく美味しかったです! 思わず「どこの物ですか?」って聞いてしまったほどです。 でも、オーナーの方が
直接どこかから取り寄せているもの、と言うことでメーカーなどはハッキリ分からず。 残念。

今回の90分のコースで、クーポンを使ってチップ込みで約$89。 まずまずですね。
ただ、私は今回ロミロミ初体験だったのですが、日本で一度やったことがあるともさんに言わせると「ロミロミと言う
よりも、アロママッサージだった」そうです。 今度、もう一度別の場所でロミロミをやってみて比べてみたいと思って
います。

後日談ですが、ハワイに行く前はあごの辺りに沢山出来ていた吹き出物がきれいになりました!(あごの辺りに出来る
吹き出物はストレスで出来るそうです) ストレス解消の効果はあったみたいです。

と、言うことで、今回でハワイ旅行日記は終了です。
他にも独立記念日の花火の話とか楽しいことは沢山あったけれど、その辺はまた機会があれば。(または、ともさんのblogで!)

今回の旅行はともさんがいろいろ調べてくれて、私は後ろを付いて歩いているだけでよかったので、本当にらくちん
でした。 ともさん、本当にいろいろお世話になりました~! ありがとね。 そして、長々と読んでくれた皆さんも
ありがとうございました! 次回からは普通の日記に戻りまーす。
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
On the end of this vacation, we tried Lomi Lomi massage at Aroma At Home. Of course my friend found this place.

We came back to the hotel from Captain Bob's tour around 16:00pm and didn't have much time. So we decided to walk to the place instead of get on the trolley which is not reliable. The place is on the 10th floor of century center near Hard Rock Cafe. It was no problem to walk there from our hotel.

Aroma At Home is owned by Japanese person and all the staffs are also Japanese, and it makes me relieve. The place is in a room of a condo and it's not big but cozy.

Firstly, I pick an aroma oil. I forgat the name of oil I pick. It smelled like a rose, and it has efficacy as take your stress away.
Then take a foot bath and relax! And take off the cloths and lay down on the stand.
We chose 'Lomi Lomi Special 90 minutes'. The massage started from my back and
moved to arm, shoulder, head. I feel tickled when someone touched my shoulder and back, so I told the lady who gave me massage about it, then she lose the pressure a
little. It was very good!....but it was too good and I fell asleep, so I don't remember
well.

They served us a cup of herbal tea. It has orange flavor and very good! We asked
where we can buy it, but they said that the owner order it from somewhere and they
don't know exactly where. Too bad!

We paid $89 including tip and tax (used a coupon). I think it's reasonable.
It was my first experience of Lomi Lomi, but my friend has tried it in Japan before. As
she saying, it's more like aroma massage than Lomi Lomi massage. I'd like to try it
again somewhere else, and compare.

Before I went to Hawaii, I had a lot of pimple around my chin. (pimple around the chin is occured by stress) But they are all gone now! I think the massage or aroma oil
worked!

The story about my vacation is finish here. There are more to talk about such as fire
works on 4th of July, and so on. I may be write about them sometime.

I thank my friend who cllected all the information about the shops and restaurants.
She made my vacation special. I also thank all you guys who spent time to read this
long story. It'll be back to nomal again.
[PR]



by momi0729 | 2007-08-05 20:41 | ハワイ旅行 | Comments(2)

ハワイと言ったら海でしょう!~キャプテンボブの天国の海ツアー~


ハワイでは買い物もしたし、食べたし、もちろん遊びもしました!
その中で唯一オプションで申し込んだのが'キャプテンボブの天国の海ツアー'。 
ともさんが日本で'キャプテンブルースの天国の海ツアー'と言うのが良いらしい!と、調べておいてくれたので初日にさっそく申し込みに行きましたが、このツアーはとっても人気らしく私たちの滞在中はどの日もすでに満席との事。 
でも、'キャプテンボブ'のツアーでも最大の見所のサンドバーには行けると言う事なので、今回はこっちに申し込んでみることにしました。

サンドバーは沖にあるにも関わらず白い砂の浅瀬が続く場所のことでこれは(私のヒアリング力が確かなら)世界一
長いそうです。 そして、このあたりのさんご礁はとても大きく国レベルで保護されているそうです。(これまた、私の
ヒアリング力と記憶が確かなら・・・)

えー、このツアーですが・・・実はハワイ到着3日目に予約していたのに、なぜか5日目と勘違い。 3日目の朝にツアーデスクからの電話で起きて、やっと勘違いに気付きました・・・。 でも、その時にはすでにホテルの下にお迎えのバスが来ていて他のお客さんを待たせている状態。 その電話で起こされた私たちは泣く泣くキャンセル。 しかも、ツアー
内容なんかをメモしていたのは私・・・・ともさんごめんねー! でも、このツアーはとっても楽しみにしたいたので
もう一度5日目に申し込みしなおし。 はぁ~。

で、気を取り直して2度目の正直で出発! お迎えは30分くらい遅れたかな? でも、ガイドさんは'これがハワイアン・タイムさ。 ハハハ~'って感じでした。 こういうところが日本とは違うな~。
お迎えのバスはけっこう大きくてビックリ。 そして、乗ってまたビックリ。 参加客のほとんどは外人! もちろんガイドさんのガイドも100%英語です。 この日のガイドのジェナーはなかなか話上手でカネオヘ湾までのバスの中の話しは面白かったです。 そして聞いている方の反応も面白いことにはドリフ並みの笑い声があがったり、残念な話が
あれば'Oh~'と残念そうな声が上がったり・・・アメリカのコメディーショーを見てるみたいで面白かったです。

カネオヘ湾からはボートでサンドバーへ向かいます。 ドリンクは飲み放題!と、言うことらしいけど炭酸のジュースはそう何本も飲めません!
f0089780_0204692.jpg

そしてサンドバーに到着! 残念ながらちょっと曇り気味だったので、暗めに写ってしまっていますが、実際はもっと
青くてきれいでした。
f0089780_021073.jpg

海の深さは足首くらい。 

そして、サンドバーを出発するとボートの中でBBQ(?)ランチ。 ハンバーガーを焼いてくれます。 普通に焼いた普通のハンバーガーなんだけど、ああ言う場所で食べるとなぜかおいしく感じます。

次に到着したのはさんご礁のシュノーケリングスポット。  
f0089780_0284128.jpg

ガイドさんがボートからパンを投げてくれたので、魚が沢山あつまって来ました。
f0089780_0293973.jpg

水族館の中に自分が入ったみたいですごく気持ちよかったです。

そして、帰りのボートからはジュラシックパークやLostの舞台になった島(?)も見れました。 Lostはちょうど見ていたのでけっこう嬉しかったです(笑)

帰りはカネオヘ湾からホテル別に小さいバスに分乗してホテルまで送ってもらってツアー終了。
とってもきれいで楽しかったけど、参加できなかったキャプテンブルースの方はどうなんだろう? 次回、またハワイに行くことがあったら今度はぜひそっちのツアーに参加してみたいです。
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
I enjoyed not only shopping and eating, but also the activity!
My friend read about 'Captain Bruce's tour', and we wanted to join to it. Unfotunately
it's all booked up for the days. So we joined to 'Captain Bob's tour' instead.

Those 2 tours took us to the 'sand bar'. It's the longest white beach in the sea and
there's the shelf of coral which is protected by country (if my hearing is right) and you
can't go there without license. And only those 2 have it.

Here's something....we booked this tour for the 3rd days. I don't know why, but I was misled into thinking that we booked it for the 5th day. The bell of the telephone woke me up on the 3rd day and a lady told me that the tour bus is waiting for us!
We didn't want others to make wait any more, so canceled it (They still charge!) And I was the one who wrote it down the details on the note book!!! I booked it for 5th day
again......too too bad!!!!

The bus supposed to pick us up at 9am, but it arrived at the hotel around 9:30am!
The guide didn't care about it and said that this is Hawaiian time. This is very different from Japanese time.

What surprised us is most of the people in the bus are foreigners!! Many of the case, I see only Japanese when I join the tour. Of course the guide speaks only in English.
He's quite good though.

The bus took us to Kaneohe Bay and we transfered to a boat from there. And went to
sand bar first. It wasn't very sunny, so the photo isn't very clear, but it was very
beautiful!!!

After we left from sand bar, the BBQ lunch was served on the boat. It was a normal
humburger, but I felt it was very good. May be it bacause I was on the boat and ate it surrounded by beautiful sea?

Then we arrived at the shelf of coral. We enjoyed snorkeling there. I saw many fish
and the beautiful coral there. I felt like I'm in the aquarium!

On the way back to the bay, I saw the iland where Jurassic Park, Lost and so on was
shoot. I just watched first season of Lost, so I was happy to see it.

I had fun and it was a good tour, but I want to join to Captain Bruce's and see the
differences of those 2, if I have chance.
[PR]



by momi0729 | 2007-07-30 00:37 | ハワイ旅行 | Comments(0)

ハワイでガッツリ!・その3 ~レストラン編~


今回、1番!って思ったレストランは3日目の夜に行った’Soul de Cuba Cafe’。 名前からも分かる通りの
キューバ・レストランです。
でも、実はここ2番目に行きたかったお店だったんです。 1番行きたかったお店を探している内に、地べたに怪しげな人が座ってたむろしてるような好からぬエリアに入り込んでしまったので早々にそっちは諦めました。 そして、次の
候補に挙がっていたSoul de Cuba Cafeを探し始めると、こっちは簡単に見つかりました。 入り口から
「あ、なんかいい感じ」って思っちゃうような素敵なお店。(怪しげなエリアから抜け出た安心で余計にそう思ったの
かも・・・) こじんまりした店内は落ち着いていて、バンドの生演奏もあって、おとな~な感じなのに隣の席には家族で
ディナーに来てる家族。 そうかと思えば、ご夫婦でお酒を楽しんでるカップルも。 なんだかすごく居心地が良かったです。 そして、もう一つ入ってすぐに良いな~(はぁと)って思ったのがウエイターさん。 キュートです。 しかも、
サービスマナーもよくて話す時は上からではなくて、屈んで目線を下げてくれたり、「お酒強すぎた?」まで心配してくれました! 私、久しぶりにトキメキました。 もちろんチップは多めです(笑) その効果もあるのか、帰りにはともさんが気を利かせて彼とツーショットで写真を撮ってくれた時も、良い笑顔を見せてくれましたよー。

で、肝心のお料理はサラダと、オムレツ、エビ、バゲットにトマトなんかの野菜が乗ったの(なんていうんだろう?)の
プレートを頼んだんだけど、すっごく美味しかったです! 特にエビ! これ、私の人生1番のプリプリ&やわらかさ! あのエビ、今だに忘れられない! オムレツもなかなか私好みでした。 メキシカンオムレツみたいなんだけど
ジャガイモが大きすぎず、ちょうど良い火の通り具合でした。 あぁ、もう一度食べたい・・・。 そして、デザート! 
?)も一緒にサーブされるアイスクリームとクリームを一緒に食べると!!!!!! お店出る頃には苦しかったのは言うまでもありません。 あ、あと私の好きなモヒートと言うカクテルがあったのもポイント高し。 でも、これ強くていつも酔います。 今回も。 帰りのバスで気持ち悪くなって早く降りたいあまり、バス停を早読みしすぎてホテルよりちょっと遠い場所で
ともさんを道連れに降りてしまいました。 ごめんよ~。

褒めちぎってる割には画像なしです。 ともさんのblogできれいな写真と一緒にレポートされてるので興味のある方はそちらをご覧ください。 あ、キュートな彼の写真もあります(笑)  

ここも1番行きたかった'Original Pancake House'が閉店していて入れなかったので、入ったお店。 'I Love Country Cafe'。 アラモアナ・ショッピングセンターの裏にあります。 ショッピングセンターはすっごい「観光地」なのに、ちょっと離れただけでいきなり「ロ~カル~」な雰囲気です。 ちなみに、ショッピングで紹介したPayless Shoeseはこの隣です。
f0089780_23375831.jpg

ロコモコ初たいけーん! でも、このロコモコ、私が日本で見たことがあるのよりも・・・・ずいぶん大きい! 
卵2つって・・・ご飯2スクープって・・・。 その上マカロニサラダまでつくって・・・。 こっちの人は全部食べきれるの
かな? お味はグレービーがけっこうしょっぱくて濃い目の、アメリカって感じの味。 さすがに半分食べたらいっぱい
でした。
f0089780_0104419.jpg

ドリンクカップがかわいい! あの量のご飯に、ここでも炭酸ジュース。 どんどんアメリカンになって近づいてます。 ・・・体型が。  

4日目のアメリカ独立記念日に行ったのはワーズセンターにある'KAKAAKO KITCHEN'。 ここはレストランと言う
よりはファースト・フードに近いかな? プレートランチのお店です。 ここは独立記念日の花火前のせいもあるのか、人気があるせいなのか混んでました。 ここでは念願のマヒマヒのソテーを食べました! ここでも当たり前のように
ご飯は2スクープ。 I Love Country Cafeでは白米を選んだので、ここでは玄米を選んでみました。 
f0089780_0211335.jpg

ボッケボケの写真でよく分からないですね~(笑) 野菜もたっぷりついているし、マヒマヒもさっぱりなのでヘルシーに感じるけど、この量を考えると本当にヘルシーなのか?と、疑います。 ともさんの食べてたコブサラダも美味しかったです。 後で、半分こすれば良かったのでは?と、気付いたときにはすでにお腹が破裂しそうな状態になってました。

ハワイ最後のご飯はマッカリーショッピングセンターの2階にある韓国料理の'ソドンゴン'で。 お店で働く方はみんな
韓国系みたいだし、壁には誰だか分からないけどお店に来た韓流スターの写真がたくさん飾られていて韓国に来た
みたいでした。 ここは水豆腐が有名みたいだけど、私は冷麺を食べました。 麺が韓国で食べたのと同じでもっち
もっちでおいしー! この時は辛さが怖くて普通の冷麺を頼んだけど、次はビビン冷麺に挑戦してみたいです。
ここも画像なし。 きっと、またともさんが画像つきでレポートしてくれると思うので、そちらもチェック!

こうやって書いてみるといろいろ食べたけど、まだまだ食べ残したものがいっぱいだな~。 
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
The best restaurant we went to during this vacation is ’Soul de Cuba Cafe’. As you can guess from the name, it's a Cuban restaurant which is located in down town. Actually we went to down town to find another restaurant, but we seems wandered into the
dangerous area while looked for the restaurant. So we gave up and started to find
another one which is also introduced in the magazine. This one was easy to find.
’Soul de Cuba Cafe’ is a nice cozy restaurant with the modern interior design. The day we went, there was live music, and it makes place sedate. Another good point about
this place is a waiter who took our table. He's very cute and sweet!! He gave us good
service and we were quite satisfied with it. Of course we tip a lot (a little). Haha

We ordered a salad and a plate with the garlic shrimp, omelet and baguette. I like all of them! Especially the shrimp! It was the best shrimp in my life. Omelet is good too.
It was like a Spanish omelet. I'd love to go back to this place for those food! (and
a waiter, of course) They also have good desert. I ate too much and too full!
I don't have a photo of the place but you can see it at my friend's blog.

Another day, we went to 'Original Pancake House', but it was already closed. So we went to 'I Love Country Cafe' instead. It located just behind Ala Moana Shopping Center.
There're full of tourists in the shopping center, but you don't see any here. We ordered 'loco moco' here. Do you know 'loco moco'? It's a dish of rice and hamgurger, and egg and gravy on it. It's popular also in Japan but the plate of this place is......much
bigger! It came with 2 scoops of rice and 2 eggs! Also a macaroni salada came with it. I could have finished only half. I wonder if the local eat all of it.

On 4th of July, we went to 'KAKAAKO KITCHEN'. It's more like a fast food restaurant. I
tried mahi-mahi saute. Mahi-mahi is a fish and I wanted to try it. It wasn't too heavy
and good! But again, they gave me 2 scoops of rice and it was too much.

We had our last dinner at 'SOGONGDONG'. It's a Korean restaurant in McCULLY
Shopping Center. Waiters and the waitresses are Korean and you can see many photos of Korean stars on the wall. I felt like I was in Korea. I had noodle. It was just like the one I had in Korea!

I tried many kinds of food, but I still have a list of the restaurants that I couldn't
try......
[PR]



by momi0729 | 2007-07-27 00:33 | ハワイ旅行 | Comments(6)

ハワイでガッツリ!・その2 ~ファーストフード編~


ファーストフードで一番行ったのは、スターバックスとHonolulu Coffee Co.,(これってファーストフード?)

アラモアナショッピングセンターのBarnes & Nobleに併設してるスタバではチーズケーキファクトリーのケーキが並んでいて感激! ・・・と言いつつ、私がこの日惹かれてしまったのは手の平くらいの大きさのあるチョコチップ
クッキー。 ともさんはチーズケーキを食べてました。 チーズケーキはすっごく濃厚でおいしー! でも、濃厚すぎてともさんは、あと少しでギブアップ! 残りはもらっちゃいました。 エヘ♪ クッキーは・・・・普通でした。

f0089780_209582.jpgHonolulu Coffee Co.,には朝食、お茶で3回くらい
行ったかな? ハワイ版スタバって感じだけど、モアナ
サーフライダーの1階に入っているお店は雰囲気もいいし、店員さんもとってもいい感じでした。
そして、ケーキがきれい! ここのケーキはアメリカと言う
よりは日本とかヨーロッパで見かけるのに近い感じでした。
これはある日のデザート。 こんなに可愛いんですよ~! 見た目で選んじゃいました。 ティラミスです。 カップや湯気もチョコレートで出来ていて、全部食べられます。
中のティラミスは苦めのちょっぴり大人味。 でも、カップの
チョコレートはすごく甘くて、一緒に食べると絶妙! 
これ、緑の抹茶バージョンもあったけどそっちも食べてみたかったな。

*私のカメラでは光量が足りなくて撮れなくて、でも
どうしてもこのかわいい姿を残したくてともさんにお願いして撮ってもらいました。 ありがとう!

Honolulu Coffee Co.,では、後マフィンとかスムージーも試したけど、みんな美味しかった。日本人好みじゃない
かな? あ、もちろんコーヒーも美味しかったです!

次に沢山行ったのはショッピングモールのフードコート。 アラモアナとパールリッジで1回ずつ。 アラモアナでは
メキシカンでタコサラダ。 パールリッジでは中華を食べました。 そして当たり前のようにドリンクは炭酸。 
この2ヶ所は初日と2日目に行ったんだけど、すでに味覚がアメリカに慣れてる・・・マズイ!

f0089780_23244979.jpg2日目の夕ご飯に選んだのはTeddy's Bigger Burgers。 ・・・って言うか、「行きたいね~」って話してたお店で
歩いてたら偶然そこにあったので「じゃ、
ここで」ってなりました(笑)
残念ながら、ここに入ったのはコールド
ストーンに行ってからまだあまり時間が
たたないうちで、お腹がそれほど空いて
なかったので少なめに食べておこう、と
メニューを見たんだけど・・・・
あれ?サイズが・・・一番小さいサイズが
Bigなんです! そして、それから
Bigger, Biggestと大きくなるようです。 この写真だと分かりづらいかも知れないけど、Bigger Burgerと言うだけ
あって本当に大きいです。 ドリンクもこれで最小だけど、日本のLくらいの大きさ! メニューはシンプルなハンバーガーが基本で、それに好みでトッピングを加えていくようです。 私はとりあえずチーズだけのトッピングだけにしました。 く~、このまっ黄色なチーズがたまらん! でも、後でともさんが「チーズとマッシュルームをトッピングすると美味しい
らしい」と言ってたのにマッシュルームを忘れた事を激しく後悔! でも、美味しかったです。 この旅行ではここで
初めて大好きなRoot Beer発見! ハンバーガーとRoot Beerの組み合わせが最高!

f0089780_23391644.jpgここもファーストフードかは?。 3日目の朝食を食べに行ったRuffage Natural Foods。 ここは私の買ったガイドブックに載っていて美味しそうだったので行ってみたんだけど、お店に着いてみると???
お店の半分くらいは寿司バーになっていて、その奥が個人商店みたいになってて、どうみてもサンドイッチがあるようには見えません。 なんだか怪しくてキョロキョロしてると日系人と思われるおじさんが
「サンドイッチあるよ」と、教えてくれました。 とりあえずアボカド・サンドイッチを
オーダー。 脇に小さな竹が植えられて、無理やり日本風?にされてる外の席で
食べました。 特にこれといった特徴は
ないけど、アボカドも野菜もたっぷり挟まってて美味しかったです。 パンもちゃんと味があって美味しかったな~。 
外国はパンがうまいです。 そして、ともさんのマネっこして買ってみたりんごジュースもうまー! このジュース、
入れ物もりんごの形でかわいいです。
あ、このサンドイッチ、諸事情によりともさんにご馳走になっちゃいました。 ごめんね~。
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
We tried fast food too!
We went the most is 'Starbucks' and 'Honolulu Coffee Co.,' (Are they fast food?).

I found a cheese cake from Cheesecake Factory (very popular restaurant in Waikiki
and you have to wait looong time to get in) at Barnes & Noble in AlaMoana Shopping
Center!! But what I attracted on this day was a big chocolate cookie. My friend had a
cheese case. It was good, but may be too rich and she couldn't finish. I got rest of it.
The cookie is.....normal.

'Honolulu Coffee Co.,' is also a coffee shop like a Starbucks, but their cakes are more
like European or Japanese. The first photo is a tiramisu. Cute, isn't it!? You can eat cup and the steam too! They are made of chocolate! Inside is a bit bitter but the chocolate is sweet and it was excellent combination when you eat them together! They also had
green tea version. I should have tried this too!!
I also tried muffin, smoothie and coffee there. All of they are good. I think Japanese
people like this shop. We liked the one in Moana Surfrider and went to there about 3
times.

We went to the 'food court' in the shopping center, many times too. I had Mexican taco salad and Chinese plate. I like food court because I can try various kinds of foods.

We chose 'Teddy's Bigger Burgers' for our 2nd day's dinner. This is one of the places
we wanted to go. Unforunately I had a big ice cream just before the dinner. So I look
up the menue to find the smallest burger but...I can't find 'small'!. They have only
'big', 'bigger', and 'biggest'! I ordered 'big' burger with cheese. As their name is
'Teddy's Bigger Burgers', their burger is huge! It must be much better if I were
hungry....too bad!

We had a breakfast at 'Ruffage Natural Foods' on our 3rd day. We found this shop in
the guide book. We found it looked a bit funny when we arrived there, because half of the shop is Sushi bar and the rest of it is grocery store and we couldn't find a sandwich bar.
But a master of the shop showed us the sandwich menu. I ordered avocado sandwich. It was a normal sandwich, but they use a lot of veggies and avocado. I liked it. (Japanese sandwich is not like this). The bread is good too.
[PR]



by momi0729 | 2007-07-24 23:53 | ハワイ旅行 | Comments(2)

ハワイでガッツリ!・その1 ~アイスクリーム編~


食べました!

今回の旅行で一番食べたのはアイスクリーム。 初日、一番最初に食べたのもアイスクリーム。 ・・・と、言っても
食べたのは計3回だけだけど。 

ハワイに着いて最初に入ったのがハーゲンダッツ。 名前は覚えてないけど、キャラメルとかブラウニーが入っていた
ような・・・。 これって日本にもあるのかな? 今度ハーゲンダッツに見に行こうっと。 ハーゲンダッツは美味しかったけど、日本と同じでした。

そして、3回中あとの2回はコールドストーンクリーマリー。 これも日本にもあるけれど・・・日本で食べるよりも美味しかった~!って感じたのはハワイの雰囲気のせい???
最初はワイキキにあるコールドストーン。 たまたま散歩してて見つけたので入ってみました。 コールドストーンと
いえば、以前テレビですごい行列で、中に入れば店員さんが歌って陽気に接客と言うのを見たことがあります。 
日本でも一度だけ行ったラゾーナの中のコールドストーンもそこまでではないけど、やっぱり店員さんが歌って
賑やかなお店でした。 なのでハワイのお店もさぞかし・・・と、思って近づいてみると・・・・あれ?ここって本当に
コールドストーン?と、言う人気のなさ。 普通のアイスクリーム屋さんでした。
この時食べたのはFounder's Favoriteと言うブラウニーやファッジ、キャラメルと、私の大好きなもの満載の
アイス! Like itと言う一番小さいサイズで食べました。 このアイス・・・うまーっ! すっごくおいしい! あまあまでいかにも「アメリカ!」と言う味。 これは良い!と、また行くことがこの場で決定。

そして、次にコールドストーンに行ったのは7月4日のアメリカ独立記念日。 記念日の花火を見る前にワーズセンター近くのコールドストーンに行きました。 そしてここでビックリ発見! なんと、ワイキキのお店とここでは値段が違う!!! ワイキキでは$6.50だったLike itサイズがここでは$5.35! $1も違うよ! やっぱりワイキキは物価が高い!? 
この事実を知ってからは、ワイキキのコールドストーンに入るのがためらわれて、これが最後のコールドストーンになりました(泣) 
この時は夕食でお腹がパンパン状態だったので、さっぱり目のBerry Berry Berry Goodにしました。 
バニラアイスクリームにベリー類がゴロゴロ入っていました。 食べる前はもうこれ以上は無理!と、思っていたのに
ペロッと入ってしまいました。 

今、ちょっと調べたらコールドストーンは池袋や渋谷にもあるらしいので、近々行ってみようと思います。 ハワイで食べてみたくて、けっきょく食べなかったBirthday Cake Remixを食べてみたい! でも、並んでるんだろうな~・・・。

アイスの写真を撮ってなかったので、今回はすごく寂しい日記に・・・(泣)
一緒に旅行したともさんのblogでは美味しそうな画像がいっぱいなので、アイスを見たい方はそちらでお願いします。
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
What we ate the most during this vacation is ice cream. What we ate just after we arrive in Hawaii is also ice cream.

We arrived in Waikiki in the morning and it was bit earlier for the check in time, so we decided to kill some time at Haagen-Dazs. I don't remeber what flavor I chose, but I
remeber that it tasted caramel and browny. It was good and I wonder if they have
same in Japan. I should check!

Another ice cream shop we tried is 'Cold Stone Creamery'. It's an American ice cream
shop. They mix an ice cream and the topping on the 'Cold Stone' and create the
special one for you. We have it in Japan, but it's too popular and I have to wait for
looong time. So we decided to try it right away when we found one in Waikiki!
One TV program once introduced Cold Stone Creamery in N.Y. And I have been to one in Japan. Both of them were boisterous! There're full of people and the staffs are
singing while they are making ice cream. I expected same, but......there was nothing
special. It's O.K. it doesn't make any difference for the taste of ice cream, I guess.
I chose 'Founder's Favorite'. I found lots of my favorite such as caramel, fudge, and
browny in the ice cream! It was very 'American' taste and I liked it very much! We
decided to come back again!

We went back to Cold Stone Creamery on July 4th, but this time we went to the one
near Word Centers, not in Waikiki. Then my friend found out the differences of the
price! Like it size (the smallest size) cost $6.50 in Waikiki, but it cost $5.35 here! Do
they have special price for tourists in Waikiki??? After we found out this, we didn't want to go back to the shop in Waikiki and this became the last Cold Stone Creamery
experience.
We just had a big dinner this time, and I wasn't in a mood to have rich flavor. I chose 'Berry Berry Berry Good!'. It's a vanilla ice cream with a lot of berrys. I thought I don't
have room for the ice cream before I eat it, but once I start it.....no problem! It didn't
take long time to finish it!
[PR]



by momi0729 | 2007-07-22 23:48 | ハワイ旅行 | Comments(2)

ハワイでショッピング・その3 ~手芸編~


手芸屋さんも海外に行った時にはなるべく行くようにしている場所の一つです。
今回行ったのは’Fiddlesticks'。
f0089780_22585960.jpg

実はここもともさんが見つけて来てくれたお店です・・・自分の行きたい所まで人に調べてもらってるって・・・。 
今回の旅行は本当にともさんにお世話になりっぱなしです。 

このお店は刺繍の専門店で、刺繍好きにはけっこう有名なお店のようです。 こじんまりしたお店でワイキキからは
ちょっと離れた行きにくい場所にあるにも関わらず、日本からの観光客もけっこう来てるようでした。 中に入ってみるとそれも納得です。 刺繍糸からチャート、キット、ビーズやチャーム、それからニードルポイントのキャンバスなんかも
所狭しとびっしり並んでいました。 キットやキャンバスには日本ぽいデザインもけっこう目に付きました。 こういうの、日本ではあまり見ないんですよね。 これってやっぱり日系人の方が多いせい? それとも海外の方にはエキゾチックなデザインとして受けるから? 

チャートはテーマ別に棚に入っていて、その中から好きなものを見つけるのはすごく楽しかったです。 
f0089780_23284190.jpg

で、今回買ったのは’Precious Moments'のチャートと、アーミッシュっぽい素朴なデザインのチャート。 
アーミッシュぽい方は見ていたらお店の方が「沢山あるから半額でいいわよ」って言ってくれて
テンション上がりました(笑) テンション上がりすぎて、同じようなデザインをずいぶん買おうとしていたけど、ふと我に返って選んだのがこの4つ。 春夏秋冬っぽいのをそれぞれ1つずつ選んでみました。

他にもチャームとか欲しいものはいっぱいあったけど、残念ながらお値段はそれほど安くはなかったので、今回は
これだけ。 これだけ沢山揃った刺繍グッズの中にいるのはすごく幸せだったし、お店の方との会話も楽しくて
ここはちょっと行き難くても行く価値ありです!
f0089780_23354520.jpg

おまけにフリーチャートをくれました。 でも、これチャートはフリーなんだけど、完成させるためにはけっこうチャームを買い揃えないといけないという、なんとも商売上手なチャートです(笑)
f0089780_2337883.jpg

外でお店の写真を撮っていたら、庭仕事(?)をしてたおじさんが満面の笑顔でポーズをとってくれたので1枚。

追記:ハワイではいろいろな手芸本なんかも仕入れて来たいな~、なんて思っていたけど本屋さんの手芸コーナーの
ほとんどは「編み物」に関する物ばっかりでした。
「常夏の島」のイメージのハワイなのに、セーターなんか編んでも着る時があるのかな?ちょっと疑問です。 
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
Handi craft shop is also one of the places I visit when I go abroad.
My friend knew that I like cross stich and she found 'Fiddlesticks' for me. So we went to there this time.

'Fiddlesticks' is specializing in embroidery and there you can find the threads, patterns, charms, plastic canvas and so on and so on!! I understood that the many touris visit
this shop even though it located in inconvenient area (I mean it's a bit far from
Waikiki).

There I found some Japanese designs that I don't see in Japan. I thought it because
there are many Japanese American people and they miss their own country.

I bought some chart. One is 'Precious Moments' series and another is seems like an
Amish life. There are many of Amish charts and the shop lady told me that she would
give me a half price because they have bunch of them!!! I pick spring, summer,
autumn and winter design.

There are lots of cute things and I wanted buy more, but I bought only the charts this
time because unforunately the price wasn't cute.

I didn't buy much, but it was very fun to look and find the things in the shop, and talk with the shop lady. I thought I could have spent whole day there!

The shop lady gave me a free chart! But the chart itself is free, but you have to buy a
lot of charms to complete this chart. Good at business, isn't she?

A gardener(?) who's working in front of the shop made a huge smile when I was taking a photo. Isn't he a photogenic!?
[PR]



by momi0729 | 2007-07-17 23:38 | ハワイ旅行 | Comments(2)

ハワイでショッピング・その2 ~その他の物たち編~


洋服や靴の他にはこんな物も買いました~。

海外に行ったら、少なくても2回は立ち寄るのが本屋さん。 今回はアラモアナショッピングセンター
Barnes & Nobleパールリッジ・センターBordersに行ってきました。
f0089780_1974496.jpg

1冊欲しかった本はなかったけど、これは日本でも売っている所を知っているので良し。 一番嬉しかったのは
ダイアン・アーバスの伝記が手に入ったこと! これ、日本語に訳された物があるらしいんだけど、すでに廃盤になっていて古本で探しても9000円!以上してたのでハワイでぜひ買いたかったんです。

どっちの本屋さんにもスタバが併設されてました。 Bordersは分からないけど、Barnes & Nobleでは売り物の
本をテーブルに持っていってコーヒーを飲みながら読むことが出来るんです! これは嬉しい! こんなこと出来
ちゃったらついつい長居しちゃうな。 でも、みんな飲んだり食べたりしながら読んでるけど、本は汚さないのかな?
買う方の立場で考えるとちょっと気になります。

カーペット敷きの床にどっかり座って夢中でマンガを読んでる学生さんがいたり、お料理本を見てたら「なんか良いの
ある~?」なんておばちゃんが話しかけて来たりして、「あぁ、ここはアメリカなんだな~」なんて実感したりしました。

Longs DrugsWalmartではこんな買い物。 スーパー、ドラッグストア大好きなのでこういうお店では1日
過ごせちゃいそうです。
f0089780_19171039.jpg

見事にジャンクフードのオンパレード! こんなの大好き。 ひゃっほ~! 実は、もうちょっとあったんだけど、すでに私のお腹に納まってます。 ReesesとTwixと言うチョコレートは私の定番。 すでに残りの数が少なくなりつつ・・・。 あ、右上のホットドッグは実家のワンコにお土産です。 

一応、美容関係の買い物も・・・
f0089780_19255020.jpg

・・・これって、美容関係と言っていいのか・・・。 この数の少なさが私の女子度の低さを物語っています。 
Burt's Beesのバターミルクローションは、ベタつかなくてさっぱりの使い心地。 バターミルクの甘い匂いも気に
入ってます♪ でも、予定外に日焼けしてしまって今のところは日焼けローションばっかりで、使えてません・・・・。 
Maybellineのsky high curvesマスカラは「天に届くカール」と言うネーミングにつられて買ったけど、言うほど
カールはしません。 残念。 でも、ダマにならないし気に入ってます。
デンタル・フロスは・・・美容品?
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
These are the things I bought other than cloths.

I like book stores and I sopt at it at least twice when I go abroad. I went to
Barnes & Noble in Ala Moana Shopping Center, and Borders in Pearlridge center this
time.

I'm very happy that I found the books I wanted! Especially a biography of
'Diane Arbus'. This book is translated into Japanese, but it already out of print, and the one I found on the net costed over 9,000 yen!

Those book stores are attached to Starbucks and you can bring the books to there and read it before you pay! It's great, but are those people who read the books while drink and eat, make any dirt on the books???

The teenager who is sitting foor and reading 'Manga' or the lady talks to me at the
recipe section made me feel 'I'm in U.S.'.

I can spend a whole day at the super market and the drug store like Longs Drugs or
Walmart. I bought a lot of Junks there. I love the chocolate like Twix and Reeses!!!

I also bought some beauty goods. I think ordinary girls buy more of those. I better
imitate their actions.
Butter Milk lotion of Burt's Bees is very rich, but not sticky and I like it! But I got
sunburn and can't use it yet.......
sky high curves mascara of Maybelline doesn't make the curves than I expected, but I still like it.
Is the floss.....beauty goods??
[PR]



by momi0729 | 2007-07-16 19:34 | ハワイ旅行 | Comments(2)

ハワイでショッピング・その1 ~ファッション編~


ハワイと言えばショッピング!
私たちのショッピングは、ともさんの水着を買う目的で行ったアラモアナショッピングセンターから始まりました!
アラモアナショッピングセンター=ブランド、と言うイメージしかなかった私は、正直あまりこの場所には興味なし。 
Barnes & Nobleで欲しい本が買えればいいかな~、くらいの感覚で出かけました。

でもでも、行ってみるとやっぱり楽しい! 思ったよりもブランドばっかりじゃなかったし。
で、歩いていたらfossil発見! ちょうど時計が欲しかったので買う気はなかったけどちょっと寄ってみました。 
そしたら、時計よりも先にかわいいバッグが目に飛び込んできました! いきなりお買い物モードのスイッチがONに!
ともさんと2人、あれこれ試してすでに買いそうな勢い。 でも、ここで冷静に戻ったともさんから「まだ初日だし、ここはとりあえず気に入ったバッグの写真を撮らせてもらって、一度帰ってから考えては?」と言うナイスな提案が。
お店の人に頼んだら「こんなの初めてよ~」なんて笑われたけど、快くOKしてくれました。 そして悩みに悩んで、お店を出たり入ったり・・・の結果、最終日に買っちゃいました。
f0089780_2243585.jpg

中の布もすっごくかわいいの! そして、とってもリーズナブル! 一度は止めようと思ったけどやっぱり買って
良かったー!!

そして、2日目にはパールリッジ・センターへ。 ここはワイキキからちょっと離れていて、The Busでも行けないこともないけど、すごく時間がかかるということなので、シャトルバスを使いました。 往復で$10だったかな? 

パールリッジ・センターはUpTownとDownTownの2つに分かれた大きなショッピングモール。 センター内には
この2つを繋ぐモノレールまであるということなので、見たいところが全部見られるのか!?と、不安だったけど
行ってみるとこの2箇所は歩いても軽く移動できるくらい近いことが分かって一安心。

Longs Drugsで時間つぶしがてら買い物をした後は、ともさんが1番行きたかったForever 21からスタート!
このお店、私はまったく知らなかったけど行ってみてビックリ! かわいー! そして何より安いー! またまた
お買い物モードのスイッチがONに! 気に入った服をどんどん手に持って移動! ふと気付いて、さっきまで一緒に
いたはずのともさんを探すと、はるか遠くでやっぱり同じようにたくさんの服を抱えて歩いるのを発見。 そして、その大量の服を持って試着室へ。 買い物たっのしー!!!
しかもこのお店、試着室に入ってから改めて値段をチェックしてみても$30以上の服が見つからない!

そして、スイッチをONに入れたままで、これまたともさんのオススメのお店CharlotteRusseへ。 ここも同じく安くてかわいい服がいっぱい! でも、SALE品の中には$2.99なんて物もあったけど、これ、試着室に入って着ようとしたら・・・頭が入らない!? え、え?? これって私の頭が大きい? いや、いや、首の辺りにはボタンもファスナーも
なかったし、あのサイズだったら子供しか無理だよね~? そんな事もあったのでお買い物には若干の注意も必要かと思われます。
f0089780_2274883.jpg

これが、この日の戦利品。 あんなに試着しまっくったわりには、サイズが合わなかったり、似合わなかったりでけっこう減りました。 これだけ買っても$100以下!!! パンツの裾が折ってあるのは、悲しいかな長すぎるから・・・日本に帰ったら丈詰めしないと(涙)

3日目に行ったのはBamboo Skyと言うセレクトショップ。 ここも、ともさんが見つけたお店です。 このお店は
アラモアナとダウンタウンの中間くらいにあってちょっと行きにくい場所にあるせいか、店内のお客さんは地元の人
オンリー。 でも、いろんな雑誌や地球の歩き方でも紹介されてるみたいだから(店内に紹介された本が置いてあった)日本人観光客も多いのかな?

ここは前日行ったお店よりは、やや年齢層高めな感じ。 そしてお値段も・・・。 前日のショッピングで、すっかり
Foever21プライスに慣れてしまった後では高く感じますが、それほどでもありません。 しかも、私たちが行った日はSALEでけっこう安くなってました。 ここでは’私には可愛すぎるのでは?’と言う不安を抱えつつも、ともさんの
’大丈夫ですよ!’に後押しされて白いレースのスカートを$30くらいで購入。 これ、やっぱり買ってよかった~!
もう一つ迷って止めちゃったのもあったんだけど、あれも買っておけば良かったと後悔中。 お店の雰囲気も良かったし、もし時間に余裕があったら、ワイキキとはちょっと雰囲気の違うエリアのお散歩も兼ねてぜひ!

4日目に偶然前を通りかかってフラッと入ったのがPayless Shoes。 ここも、$17.99とかもっと安い靴が
ゴロゴロ。 またまたお買い物スイッチが・・・(以下同文)。 ここで、かわいいサンダル発見! しかも、$17.99が
セールで約$10! 白と黒があって、しばし迷ってから白を持ってレジに並んでいると、先にお会計を済ませた
ともさんが壁に貼ってあるすごいポスター発見! そこには’Buy 1 & get another for 50% Off’の文字。 
つまり、1つ買えば2つ目は半額で買える! と、言うことで・・・
f0089780_22304747.jpg

同じ靴を色違いで大人買い~! なんかセレブみたい。 なんかオシャレな人みたい。 
でもでも、2足買っても約$16! 

日本では洋服も靴も、サイズで苦労することが多い私なのでアメリカでの買い物は天国~!(これに油断しちゃ
いけないけどね)
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
Shopping in Hawaii!
We started it from ALA MOANA SHOPPING CENTER. It's the biggest shopping center with over 200 shops in Hawaii. I've never been there before, but I had an idea that this
place is a big brand shop. I'm not interested in the brands, so not in terested in this
place either.

However once I arrived there, I had a lot of fun! There're not only brand shops, but
also a big book store, drag store, coffee shop and so on...
Then I found fossil, and stopped at there. I wanted to see the watches, but the cute
bags caught my eyes!! They turned on me and my friend and we almost buying them. Them my friend got her cool back and suggested that this is our first day, so why don't we have the second thought? I agreed with it and didn't buy it at the time. But....I
bought it on our last day!

We went to Pearlriege Center on the 2nd day. It's a huge shopping mall. It's a little far from Waikiki, so you won't see many touris there. You can get there by The Bus, but it takes long time, so we used the shuttle bus instead. It cost about $10, I remeber.

We started from 'Foever21' on this day. This is my friend's favorite shop. We don't
have this shop in Japan and I didn't know it, but ...... I found it very very cute and ....
inexpensive!!!!!
Soon after we entered the shop, we both found lots of nice things and tried all of them! It's soooo fun!! Most of the dresses here is under $30! I wish they open the shop in
Japan too.

Then we moved to 'CharlotteRusse'. This is also my friend's favorite. Also in there we
found a lot of cute and inexpensive dresses. They have special bargain things. I found $2.99 shirts! I was very happy to brought it to a fitting room, but when I try it .... My
head is too big to wear it !? No! the neckline is too small! I think you should be careful when you buy those bargain cloths.

2nd photo is what I bought on this day. Total of them is sitll under $100! The bottoms are too long. I need to shorten them when I went back home.

We visited 'Bamboo Sky' which is introduced on the magazines and the guide books as 'popular for local girls'. This shop is located in the between Ala Moana and down town. After I saw the price at Forever21 and CharlotteRusse, I felt Bamboo Sky price is bit
expensive, but it's actually normal. I found a nice white skirt here.

On the 4th day, we accidentally found 'Payless Shoes'. We found many inexpensive
shoes here! I found a nice pair. It's originally $17.99, but it was about $10 on sale!!!
Also my friend found the poster and it says that 'Buy 1 & get another for 50% off'!!!
I took 2 paris in a different color.

It's hard to find my size in Japan, but so easy in Hawaii!!! I love shopping here!
[PR]



by momi0729 | 2007-07-12 21:54 | ハワイ旅行 | Comments(2)

ハワイで夏休み!


ちょっと早めの夏休みを取って、ともさんと1週間のハワイ旅行に行ってきました!
いろいろ食べて、買って、遊んで思いきっり楽しんだ1週間のことを何回かに分けてツラツラ書いてみようと思います。

出発は7月1日(日)。 20:55成田発のノースウエスト航空。
ノースウエストと言えば、私が高校2年でアメリカに行った時に乗った生まれて初めての飛行機。 と、言うわけで
サービスとかぜんぜん関係なく、ノースウエストにはなんとなく好感を持っている私です。 でも、この頃はヨーロッパ
方面の旅行が多くて乗るのはすっごく久しぶり! で、久しぶりに乗ったノースウエストは・・・・こんなにひどかったっけ???

席は、前回乗った大韓航空に比べると前後のスペースがちょっと広い感じがしました。 
機内食はまぁ、あんなもんかな? 美味しいとは言わないけど「機内食」って言う響きだけでテンションが上がる私には十分でした。 でも、アルコールは500円って・・・。 お金取るって・・・。

サービスは最低限な感じでした。 みんなが寝てる時に配ってくれるちょっとしたスナックとか、ドリンクとか、おしぼり
とか、けっこう嬉しいんだけどな。 そういうのが全然ありませんでした。

後、ビックリしたのは預ける荷物の重さにすごく厳しかったこと! 23Kgを過ぎたら超過料金と言うことで、帰りの空港では慌ててスーツケースを開けて手荷物に重いものを移す人がたくさんいました。 これからノースに乗る人は要注意です!

-------------------------------------------------

日本を出たのと同じ7月1日の朝にハワイに到着!DFSでいろいろ説明を聞いて、一番最初に向かったのは今回の
滞在先のホテル’ハイアットリージェンシー’。 
f0089780_12459.jpg

私たちの部屋は10階でした。

f0089780_1225591.jpg

部屋はこんな感じ。 飾ってある絵なんかでハワイっぽい感じは演出されてるけど、それが過剰じゃなくて落ち着いた感じですごくステキ! 広いし一気にテンションが上がります!

左手前に写ってるのはコーヒーメーカー。 ともさんと「コーヒーが飲めるね!」って喜んだけど、後に実際に飲もうと
したらカップと砂糖・ミルクのみで肝心のコーヒーがないことが発覚、と言う悲しい出来事も・・・。
後、金庫・スリッパが有料でした。 でも、金庫は1日$3かと思っていたら、1度使ったら$3と言うことがチェックアウトの時に発覚して、思っていたよりも大分安くなったのでちょっと嬉しい気持ちになれたのでOK(?)。 スリッパは飛行機用に持って行った物があったしOK(どっちにしても裸足好きなのでスリッパなくても気にならないし)。
と、言うわけでホテルには満足です。

f0089780_1333629.jpg

部屋からの景色はこんな感じ。 私たちの部屋はダイヤモンドヘッド向きだったので、残念ながらビーチは見えませんでした。 ダイヤモンドヘッドはパワースポットとの事で、ともさんはそこからのパワーを感じたそうです。 でも、残念
ながら鈍感をそのまま人間の形にしたような私には・・・(涙)
f0089780_1382454.jpg

夜景はこんな感じ。 ビーチは見えなかったけど、この眺めはけっこう好きでした。 夜、お風呂上りに涼みがてら
バルコニーでボーっと景色を眺めてたら、けっこう長い時間が経ってました。
私のアパートにも、こんなバルコニーがあれば良いのにな~。
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
I went to Hawaii for a week with my friend! I'm going to try to tell you what I ate,
bought and enjoy there.

We left from Narita airport about 20:55 with North West Air Line. North West is the air
line that I get on for the first time in my life when I was 17 years old. May be that's
why I have good feeling for it.
I only went to Europe those years and it has been about a decade since I used NW last time. I expected that their service is improved, but.....it seems it doesn't change at
all....

I think the seats are better than Korean air that I used about 2 years ago. I felt that
there are wider space between the seats.
Meals are OK. I didn't think it's delicious, but the sound of 'air plane meal' brings me
special feeling. What was bad about the meal is they charge on the booz!!

Their service was minimum. I like the snacks and the drink while in the night, and the hot twel in the morning, but they didn't give me any of them.

Another things I was surprised about is they are very strict on the bagage weight limit. They allow 23Kg. And charge $50 for every 1kg! Many people over the limit and they
opened the suitcase and move the heavy souvenirs to their carry in bags at the airport, when we return to Japan.
-------------------------------------------------
We arrived in Hawaii on the same day as We left from Narita. July 1st. We first brought to DFS and the tour agent gave us some instructions. Then we went to our hotel 'Hyatt Regency Waikiki'! We've got a room in the 10th floor, Diamond Head window.

The second photo is our room. There decorated some nice Hawaian style paintings.
The brown colm room was very big and cozy.
You can find a coffee macine on the left front of the photo. We were happy when we
found it in the room. But later we found that there were only sugar and milk there.
We had to buy coffee ourselves......

They charge on use of safe and the room shoese! But it wasn't a big problem for us
and we were quite satisfied with our room!

The third photo is a scenery from our room. We could have seen Diamond Head
instead of the beach. I saw a magazine that introduce Diamond Head as a big 'power
point' where you can get the special power. My friend said that she felt it giving out the power! But I didn't feel anything....I'm sorry......

I liked the night view from the room. I spent long time on the balcony seeing this nice view. I wish if I had the nice balcony, nice view and the nice wind like this in my
apartment.
[PR]



by momi0729 | 2007-07-12 01:42 | ハワイ旅行 | Comments(6)

tomo journal
by tomomingo
S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

リンク

最新のコメント

★chirohamuさん..
by momi0729 at 21:45
私の職場でも七夕飾り工作..
by chirohamu at 22:39
わぁ、カッコいい♪ 胸..
by chirohamu at 00:28
★chirohamuさん..
by momi0729 at 23:23
★chirohamuさん..
by momi0729 at 23:19

ブログジャンル