人気ブログランキング | 話題のタグを見る

tomo journal

終了しました!


手創り市終了しました。

23日(土)の朝起きるとお天気はちょっと曇り気味。 でも、予報では晴れるって言ってるし、暖かくなるみたいだし
張り切って家を出ました。

8時ちょっと前に鬼子母神神社に到着。 受付の方に向かって行くと、向こうから参加者らしき人が歩いてくるので軽くご挨拶。 ん??? となってお互いもう一度顔を見合すと前回参加した時お隣さんだったmaiさんでした! この日参加する事はお互い知らなかったからビックリ&嬉しい! maiさんの隣のスペースがまだ空いていたので、今回もお隣に陣取らせてもらいました。 一人参加でちょっと不安だったんだけど、これで安心♪
終了しました!_f0089780_2352663.jpg

途中のコンビニで買ってきたサンドイッチを食べながら準備。 今回の私の出品はこんな感じ。
終了しました!_f0089780_231124.jpg

前回は暖かかったせいか、スタートの9時前から近所の方が犬の散歩で通ったりとけっこう人の往来があったけれど、この日はまだ寒いせいか9時を回っても人の数がすごく少ない! 出店者の方もいつもより少なくて、スペースには
余裕が見えました。

終了しました!_f0089780_23191480.jpg

それでも、10時を少し回った頃には陽も出て人も増えてきました。 今回1番最初に売れて、1番人気だったのは写真の右下に写っているヘアゴム。 実はこれ、小さい子なんかが来た時にお小遣いでちょこっと買える物を・・・と、思って用意したんだけど意外とそんな「おまけ」的なものが人気(苦笑)
終了しました!_f0089780_2327678.jpg

そして、もう一つの人気者は「マトリョーシカティッシュケース」。 みなさん、色やポケット付きか無しか、いろいろ迷ったり、お母さんとお子さんとお揃いでとか、プレゼントに、と買って行ってくださいました。 中には他を見てから・・・と、
戻ってきてくれた時には売り切れちゃってて「先に買っておけば良かった」と言ってくださった方も。 一応サイトのカードをお渡ししたけど、見てくれてるかな? リクエストいただけたら作りますよ~! ぜひメールくださいね。
終了しました!_f0089780_2332435.jpg

今回「これはいいんじゃないの~!」と、量産したキーホルダーはイマイチの人気・・・。 みなさん黒っぽいものが
お好きなようで、白っぽい色の物が残りました。

お昼を過ぎた頃にはyoinの弥生ちゃんが、お願いしていたピアスを持って遊びに来てくれました!
終了しました!_f0089780_2338093.jpg

いろいろ無理を言ってしまったんだけどすごく素敵に仕上げてくれました! ありがとう!! 大事に使わせてもらいます! 
弥生ちゃんが来てくれた頃には少しずつ風が出始めていて、せっかく遊びに来てくれたのに品物の上に溜まってしまった土埃を取ったりするのを手伝わせちゃったり、シートを抑える石を拾いに行かせちゃったり、いっぱい使っちゃって
ごめんね。

そして、その後はともさんがお友達と一緒に遊びに来てくれました! 差し入れを持ってきてくれたり、品物の並べ方にアドバイスもらったり、いつも本当にありがとう!
でも、この頃には更に風が強くなって、なんだかバタバタ落ち着かなくてごめんね~。

2時を過ぎた頃から風はどんどん強くなっていって砂嵐みたいな状態になったり、軽いものは飛ばされちゃったりで大変な状態に。 3時ちょっと前にはもう続けられる状態ではなくなって撤退しました。 
そんな感じで、ちょっと人出が少なかったし、お天気の影響で早めに撤退しなきゃいけなかったりで残念だったけど、
今回もいろんな方とお話できて楽しかったです。 また、もう少し暖かくなったら参加したいと思います。

今回の戦利品。
終了しました!_f0089780_235071.jpg

te.to.teさんのお菓子です。 私、この「きなころ」の大ファンです! 口に入れたときにほろっと崩れる食感と、きな粉の濃い味がなんともいえません! もう一つはゆずのケーキ。 ゆず味が濃くって、ケーキ部分がふわふわで、こちらも美味しかった~。
終了しました!_f0089780_23543367.jpg

お隣さん、maiさんのピアス。 以前もピアスを買わせていただいた事があるんだけど、今回は今までとちょっと違う
ガーリーなデザインの物を。
*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*
As I informed here, I joined to 'Hand Craft Market' last Sat.

It was a overcast weather in the morning of 23rd. But the weather forecast said that it'll be a warm sunny day, so I left home with full of energy!

I arrived at Kishibojin-Shrine about 8 am, and I pass on a girl who seems a participant on the entrance. We say hello, then looked at each other again. It was a girl who had
the next space of me when I joined the market last time! It was nice surprise! I've got the next space of hers this time too. I was bit worry to join the market by myself, but
she made me relieved.
I started set out my goods, eating sandwich. The 2nd photo is the goods that I made
for this market.

I joined to this market last May and that day was warm and people started to come
around 9am. But may be because of the cold weather, only few people are around this time. Also the participants are fewer than the usual.

It getting warmer aroung 10am and people started to showed up! The most popular
goods on this day was the hair elastic which you can see in the lower right of the 3rd
photo. Actually I made them for a little kids. I thought the kids have fun if there's
something they can afford. So I had mixed feeling about this.

Another popular goods was the 'Russian doll tissue cover'. Many people look at this and they had hard time to pick one. White or navy blue? With the pocket or without? A
mom and a little boy got one each and made a pair. Isn't it nice? Also a lady got one
for as a present. It was fun to talk with those people.

My favorite is the key rings (5th photo), but they weren't popular. People tend to like
darker color? The ligther colors were left.

My friend visited me with a pierced earring that I asked her to make! (6th photo). It's
soooo cute, and I like it very much! Thank you for it! It's getting windy around the time she visited, so I made her help me to get rid of the dust. Sorry for that!

After she left, another friend visited me with one of her friends. She brought me some bread! She's always bring me something. Thank you for it and good advice! Around the time, it's getting more windy, and things getting messy! Sorry about that.

After 2pm, it was like a sand storms. Things got dusty, and the small things were blew by wind, and we couldn't keep stay there any more.

People were fewer and I had to left early, but I had lot of fun this time too. I'd like to
join again when it got warm.

The photo of the cake is what I bought. I like the cookies from this shop very much!
And the pierced earrings are from girl next space of me.



by momi0729 | 2008-02-24 23:51 | Hand Made | Comments(6)
Commented by とも at 2008-02-26 15:39 x
手創り市おつかれさまでした!
ちょっと竜巻には泣きましたが、かわいいものをたくさん手に入れられ、友達も喜んでくれてとっても楽しかったです♪
また参加するときはおしえてくださいね。
このきなころ、HPみてすごく食べたい!!と思ってました。
うらやましい~
どちらのピアスもかわいいですね。
今度ぜひつけてきてください~~~
Commented by momi0729 at 2008-02-27 11:18
>ともさん
いつもありがとう!
今回はお友達にも会えて嬉しかったです。
きなころ、私は前回たまたま買ってから大ファンなんです。
今度見かけたらぜひ食べてみて!
Commented by Chao at 2008-04-30 05:05 x
Hi Tomomi,
Is this the shrine we went to last year when I visited Tokyo? Cannot believe it's almost a year ago! Sorry I didn't write you for a long time....everything has been upside down around here....I'll tell you more soon. Your blog always cheer me up :). I want to join handicraft market and go to curry cooking class also! Hope you are fine over there and say hi to Hidemi if you see or hear from her. Take care! //Chao
Commented by momi0729 at 2008-04-30 16:17
>Chao!
How have you been?
Hope everything is O.K.

Yes, this is the same shrine we went to together.
Is is only a hear ago!? I feel like it's more than that!
Don't you have any plan to come back this year?
Commented by Chao at 2008-05-02 06:27 x
I'm fine! Really. But a lot of things happened...I think it was necessary though, I'm feeling much better now. Tell you more about it soon. I wish I could come over to Japan, like now, but things are crazy at work right now....I don't know when I will have time to leave again....But you never know ;). Time really flies...can't believe it's a year from now since I visited the last time. Nice pics of your handicraft and foods by the way :).
Commented by momi0729 at 2008-05-02 09:30
>Chao,
Keep you busy is good to avoid thinking things. Hope everythings settle down soon and you'll come back!
I feel like many things has happened or nothing has happened to me.......

tomo journal
by tomomingo
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

リンク

最新のコメント

★natsuさん コメ..
by momi at 23:19
momiさん、久しぶりの..
by natsu-earth2 at 04:55
★natsuさん お久..
by momi0729 at 13:56
momiさん、お久しぶり..
by natsu-earth2 at 11:38
★nikon_leica..
by momi0729 at 22:16

ブログジャンル